איך לציין ולחגוג יום הולדת 60 או יום הולדת 70? ואיך לבחור מקום לחגוג יום הולדת 50

איך לתכנן אירועים משפחתיים קטנים כמו חגיגות יום הולדת 60 או יום הולדת 70? איך לבחור מקום לחגוג יום הולדת 50 ? ומה הפרטים שאסור לשכוח כשמתכננים מסיבת פרישה לבן משפחה אהוב? התשובות לכל השאלות הללו ועוד בהמשך המאמר.
family-birthday

יום הולדת עגול הוא אירוע שנחווה על ידי רוב האנשים כיותר חגיגי ומיוחד מיום הולדת רגיל. הדבר בולט במיוחד כשמגיעים לגילאים המבוגרים יותר, אחרי שצוברים חוויות וניסיון חיים. אז סיומו של עשור מביא עימו התרגשות גדולה לצד מחשבות על כל מה שהיה וציפיות לכל מה שעוד מצפה לנו בעתיד.

על מה חשוב להקפיד בבחירת מקום לחגוג יום הולדת מיוחד?

בעבר חגיגות ימי הולדת היו שמורות בעיקר לילדים קטנים, אך העלייה באיכות החיים על פני העשורים האחרונים, באה לידי ביטוי בין השאר, גם במודעות גבוהה יותר לשעות הפנאי, חשיבות מפגשים חברתיים ומשפחתיים ובתוך כך גם ציון חגיגי של אירועים שונים גם בגילאים מבוגרים יותר. בכלל זה גם אירועים כמו ימי הולדת, ימי נישואין, יציאה לגמלאות או מסיבות פרישה ועוד. חלק מהאירועים, נחגגים באופן מצומצם יותר עם המשפחה והחברים הקרובים בבתים פרטיים. חגיגות מעין אלה יכולות להתאים בעיקר למי שנהנים מבית עם סלון גדול ומרווח, או גינה רחבת ידיים. אולם, חלק הולך וגדל באוכלוסייה, בוחר "לחגוג בגדול" – מזמינים אולם אירועים קטן, מכינים "תכנית אמנותית" כמו שיר שנכתב במיוחד, סרטון, מצגת מרגשת, קטעים מומחזים ועוד ועוד – ככל שהיצירתיות והכישרון המשפחתי מאפשר.

הטיפים שלנו לבחירת מקום לחגוג יום הולדת 50

כשבוחרים מקום לחגוג יום הולדת מיוחד וכאן הכוונה היא לימי הולדת מבוגרים בכלל ולא רק יום הולדת 50, כמו למשל יום הולדת 60 או יום הולדת 70, חשוב לקחת בחשבון את נגישות המקום ומידת נוחות ההגעה למוזמנים/ות. כאן מדובר כבר בקהל לא צעיר, במידה ומזמינם גם חברים, מכרים וקולגות. לכן רצוי שההגעה תהיה פשוטה. לדוגמא, אם מרבית המוזמנים גרים במרכז הארץ, עדיף לבחור באולם שממוקם באזור המרכז.

בנוסף, בחירת אולם אירועים מיוחד עם ערך מוסף כמו נוף מרהיב או רקע היסטורי יעניק לאירוע ייחודיות משלו.

עוד פרט שכדאי לשים אליו לב כבר בשלב בחירת האולם, הוא התנאים הלוגיסטיים. במידה וכחלק מהאירוע מתוכנן ריקוד למשל, חשוב לוודא שיש רחבה או חלל ייעודי שמאפשר זאת. במידה ומתוכננת הקרנת מצגת או סרט מרגש לכבוד יום ההולדת, יש לבדוק אם במקום קיימים מסך ומקרן וכך הלאה.

נקודה למחשבה: כל אלה פרטים שכדאי להתייחס אליהם גם בתכנון אירוע מצומצם וביתי.

איך לתכנן יום הולדת 60?

כפי שכבר ציינו, בניגוד לשנים עברו, היום רבים מציינים וחוגגים ימי הולדת גם בגילאים מבוגרים יותר – וניתן להיתקל במקרים אלה, בעיקר בימי הולדת עגולים.

כשמתכננים יום הולדת 60 , המפתח הוא התייחסות לביוגרפיה ולהיסטוריה האישית של חתן או כלת השמחה. יש מי שבגיל זה כבר מוקפים ב"שבט" של ילדים ונכדים ( במקרים נדירים גם נינים…) ומשפחתם היא מוקד חייהם. אזי, מוקד העניין של הערב או "התוכנית האמנותית", תהיה המשפחה. סרטון או מצגת עם תמונות של חוויות משותפות – חגים, טיולים ואירועים שונים לאורך השנים. בחלק מהמשפחות ניתן למצוא נציג עם זמן פנוי, כישורים ויכולת להפיק מצגות וסרטונים שכאלה. באלה שלא תמיד ניתן לאנשי המקצוע הרבים בתחום שיפיקו סרטון מקצועי ומרגש.

אפשרות אחרת ונוספת לציין יום הולדת 60 באופן מרגש, היא העלאת "הפקה בלייב", שיר שישירו הנכדים בערב יום ההולדת, מערכון שייכתב על רקע אירועים משפחתיים, ברכות ונאומים מפי דמויות מפתח שליוו לאורך החיים ועוד המחזות שונות בהתאם לכישרונות ולנכונות בני המשפחה והחברים. גם כאן, אפשר להיעזר באנשי מקצוע בכתיבה והלחנה של שירים, מחזות וקטעי מערכון.

איך לתכנן יום הולדת 70?

חגיגת יום הולדת 70 היא לא דבר של מה בכך, ברוב המקרים מדובר באדם שכבר יצא לגמלאות. אצל חלק מהמבוגרים שהספיקו כבר לצאת לפנסיה, מדובר בתקופה פעילה למדי. עם זמן שהתפנה לעיסוק בתחביבים, טיולים ואפילו קריירה חדשה שעד עתה הייתה רק חלום רחוק. תכנון יום הולדת 70 יכול וצריך להישען על הישגיו והצלחותיו של חתן או כלת יום ההולדת עד עתה ובסימן ההצלחות שעוד יבוא. זאת ההזדמנות עבור בני המשפחה והחברים לחגוג את הישגיו של יקירם ולהראות לו את הגאווה וההערכה שכולם חשים לפועלו.

דרך אחת לעשות זאת, היא להזמין חברים וקולגות שליוו את חתן השמחה לאורך הקריירה לשאת דברים ולספר על חוויות, משימות משותפות והצלחות שהובילו על פני שנות היכרותם. במידה ומדובר באדם שמרבית עשייתו התמקדה ביצירה או פיתוח, ניתן להביא לאולם יצירות ופיתוחים מרכזיים מ-70 שנות עשייה.

כמו בחגיגת יום הולדת 60, גם כשמתכננים יום הולדת 70 רבים בוחרים להפיק סרטון או מצגת. אם הוחלט לשים דגש על הישגים מקצועיים, מומלץ לאסוף תמונות וקטעי וידיאו שצולמו במקום ( או מקומות)  העבודה ולרכז לסרטון מרגש ונפלא.

למי שמתכננים דווקא מסיבת פרישה, ההמלצות האלה יתאימו כפו כפפה ליד ויאפשרו לבני המשפחה או החברים לחגוג את הקריירה הענפה של יקיר ליבם.

תכנון יום הולדת 70 אלטרנטיבי

דרך נוספת לציון מיוחד ומרגש של יום הולדת 70, הוא דווקא התרכזות בתחביבים ובפעילויות אחרי היציאה לפנסיה. יש מי שפנו לכיוון מקצועי חדש או הגשימו חלום ישן. בקרב גמלאים רבים בגיל השלישי רואים את מי שבחרו אחרי קריירה ארוכת שנים בהייטק, בשוק ההון או במשפטים למשל, דווקא לפנות לתחומים שונים בתכלית כמו אפייה, יצירה או פעילות אקסטרים כמו צלילה, טיפוס או אפילו צניחה. אם רוצים להפנות את הזרקור ותשומת הלב לפריחה המאוחרת של יקיר המשפחה שחוגג יום הולדת 70, אפשר לתכנן את מסיבת יום ההולדת בסימן התחביב החדש עם פעילויות באותה הרוח – סדנת אפייה, שיעור טיפוס, הצגת תערוכת ציורים או פסלים במקרה שמדובר בתחומי היצירה הפלסטית ועוד.

בחירת מקום לחגוג יום הולדת ואירועים משפחתיים בקלות ובמהירות

בין אם זה יום הולדת, יום נישואים או מסיבת פרישה, היום כל אירוע הוא סיבה למסיבה. השאיפה של כולנו היא לשמח את יקירינו באירועים חגיגיים, מושקעים ומופקים היטב. הדרך הכי טובה לעשות זאת ולהראות לבני המשפחה את גודל ההשקעה וחשיבות המאורע עבורנו, היא לבחור את המקום לחגוג בו בקפידה לצד תכנון מדוקדק של האירוע. כשחוגגים יום הולדת לגילאים מבוגרים יותר, כדאי להזמין כמה שיותר בני משפחה, חברים וקולגות שמייצגים תקופות שונות בחיים. כך, להיזכר ביחד בכל החוויות, ההישגים והאירועים המשמחים והמרגשים לאורך השנים.

למרות שזה נדיר, אם אין בין בני המשפחה כישרונות עולים בתחום הכתיבה, ההפקה, השירה, העריכה, הצילום וכו' אנו ממליצים בחום להשקיע באנשי המקצוע המתאימים ולרגש את חתן או כלת יום ההולדת גם באירוע מרגש שיהפוך לחוויה נוספת לצרף לאוסף חוויות החיים וגם מתנה נהדרת.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

באותו נושא...